Puur Hoorn Campagne

Bekijk Project

De Gemeente Hoorn wil in 2040 energieneutraal zijn. Dit ambitieuze doel is alleen haalbaar als zo veel mogelijk bewoners meewerken. Devani bedacht daarom de duurzaamheidscampagne 'Puur Hoorn'

30 april 2014

Echt geld op reclameposters

De boodschap van de campagne is dat besparen op energie simpel is en dat iedereen daar zijn voordeel mee kan doen. De oplossing is vaak eenvoudig, denk hierbij aan het gebruik van spaarlampen, een ‘standby-killer’ of het verlagen van de verwarming als je naar bed gaat. Natuurlijk is dit allemaal goed voor het milieu. Maar veel mensen vinden vooral het financiële aspect interessant. De campagne legt in heldere beeldtaal uit dat het geld voor het grijpen ligt. Je moet het alleen nog even oppakken.

Devani ontwikkelde een speciale online bespaartest waarmee je makkelijk uit kunt vinden hoeveel je kunt besparen. We maken hier reclame voor met flyers, posters, reclameborden, advertenties in de krant en op Facebook. Wie de test deelt met vrienden maakt kans op mooie prijzen. Hierdoor verspreidt deze campagne zich als een olievlek op internet.

Als klap op de vuurpijl bedachten we een publiciteitsstunt. We wilden bewoners laten ervaren dat het geld voor het grijpen ligt, als je er maar oog voor hebt. Daarom hebben we diverse posters opgehangen met échte biljetten van 100 euro erop geplakt en het bijschrift: Pak die €100,-! Zo lag het geld dus écht op straat in Hoorn.

Bekijk het filmpje!

 

Ze hangen er nog!

Comments are closed.