Next
Karsten Tenten
Strategisch advies, concept, onderzoek, corporate identity, copy, webdesign, wordpress programmering
Strategisch advies, concept, copy, vormgeving, webdesign, wordpress programmering, marketing, fotografie, video, beeldbewerking, facebook marketing, guerilla marketing
Afval scheiden heeft in Purmerend een slecht imago. Er is verwarring, er kan beter gescheiden worden en er is vooral veel onbegrip. Ook de noodzaak om afval te scheiden is nog niet echt duidelijk. Als het gaat om afval scheiden zien veel inwoners dit als een vervelende opgelegde opdracht van de gemeente. De inwoners geloven er onvoldoende in dat hij of zij echt een bijdrage aan het milieu kunnen leveren. Gemeente Purmerend wil voornamelijk het imago van het afval scheiden verbeteren, daarnaast zien zij ook graag een kleine stijging van het bronscheiden. Openheid is de sleutel tot verbinding en leidt tot begrip. In de door ons ontwikkelde campagne ‘Open over afval’ hebben de Gemeente Purmerend en Beemster zich echt opengesteld. Open communicatie is eerlijk, oprecht, toegankelijk, begripvol en geeft veel vertrouwen en werkt echt! Want waar voorheen veel kritiek werd geleverd, is het sentiment dankzij de campagne gelukkig verbeterd.
Voordat we ‘open’ konden, hadden we eerst de aandacht nodig. De aandacht is gewekt met triggers: maak maar OPEN! Cadeaus openmaken trekken niet alleen de aandacht, maar is ook een blijk van waardering voor het goed scheiden van afval. Dit draagt bij aan de motivatie van bewoners. In video’s hebben we de meest gestelde vragen rondom afval behandel en aan het eind van de video werd een prijsvraag gesteld. Rondom de video’s is content gemaakt voor op de Facebook tijdlijnen. Een betrokken inwoner werd bedankt en geïnterviewd. Er is zelfs een open afvaldag georganiseerd bij HVC compostering. Uiteraard werd dat ook vastgelegd op video voor het grotere publiek.
Karsten Tenten
Strategisch advies, concept, onderzoek, corporate identity, copy, webdesign, wordpress programmering